Csoportszintű eredmények:
  • Erős növekedés: az árbevétel 8,7%-kal növekedett, elérte a 950.6 millió eurót, ezzel 8.7%-os növekedést ért el a 2020. szeptember 30-ig tartó 9 hónapos periódusban 2019 ugyanezen időszakához képest;
  • A konszolidált EBITDA 8%-kal növekedett 2019-hez képest, ezzel elérve a 353 millió eurót;
Románia:
  • A vezetékes szolgáltatások szegmensében Románia a Csoport hajtóereje a kiemelkedő nagyságú előfizetéses televíziózás (15%) és internet szolgáltatások (17%) előfizetések (RGU-k) számának növekedésével;
Spanyolország:
  • A mobil szegmens terén a Csoport hajtóereje, az előző periódushoz képest 28%-kal növekedett az RGU-ja;
  • Digi Spain továbbra is erős pénzügyi eredményekkel rendelkezik, a Csoport konszolidált bevételének 22%-át, és a Csoport konszolidált EBIDTA-nak 13%-át adva;

A Digi Communications NV Group november 13-án, pénteken tette közzé a kilenc hónapig, azaz szeptember 30-ig tartó periódus pénzügyi eredményeit, mely során az árbevétel 8.7%-kal növekedett az előző év ugyanezen periódusához képest (950.6 millió euró szemben a tavalyi 874.6 millió euróval). Az RGU-k 12%-kal növekedtek 2020-ban, elérve a 17.7 millió eurót, míg 2019. szeptember 30-án ez az összeg 15.8 millió euró volt.  A kiigazított EBIDTA 353 millió eurót tett ki adott időszakban (beleértve az IFRS 16-t), 8%-kal növekedve a korábbi időszakhoz képest.

Összességében kijelenthető, hogy a Digi Csoport erős teljesítményt nyújtott a kilenc hónap és 2020 harmadik negyedéve során, a közegészségügyi kihívások közepette is. Annak ellenére, hogy a bizonytalanság volt a gazdasági tevékenységek fő jellemzője minden piacon, ahol a Digi jelen van, a vállalatnak sikerült kiváló eredményeket hoznia, amely ismét megerősítette a szektorok közötti együttműködés, kapcsolódás fontosságát a világjárvány alatt is.  

Ennek eredményeképp a negyedév végén a Digi Csoport elérte az 5.6 millió előfizetéses televíziózás RGU-t, míg szélessávú internet szegmensben a hozzávetőlegesen 4.1 millió RGU-t. A mobil kommunikációs szolgáltatások RGU-ja elérte a 6.2 milliót.

2020 első 9 hónapja felfedte mind vállalatunk mind kollégáink rátermettségét, hogy kiszámíthatatlan körülmények között is képesek kezelni a kockázatokat és nehézségeket, végig a fő projektekre és célkitűzésekre koncentrálva. Tekintettel az elektronikus kommunikáció fontosságára a korlátozások alatt, továbbfejlesztettük hálózatainkat, új technológiai megoldásokba fektettünk be, azért, hogy jobb szolgáltatásokat nyújtsunk előfizetőinknek. Szeretnénk kifejezni hálánkat minden ügyfelünknek hűségükért és bizalmukért. A jelenlegi vásárló-bázisunk bizonyítja a Digi szolgáltatások magas színvonalát. Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az elmúlt 12 hónapban majdnem 2 millió új szolgáltatást tudtunk portfoliónkhoz adni.

Folyamatosan figyeljük és vizsgáljuk Digi Pontjaink egészségügyi és biztonsági környezetét, minden szükséges támogatást és eszközt megadva kollégáinknak, hogy megőrizzük ügyfeleink és munkatársaink egészségét, mindemellett pedig működésünket normál tevékenységi szinten tudjuk tartani.

A hatóságok által minden országban bevezetett szigorításokkal összefüggésben készek vagyunk kiszolgálni mind lakossági, mind vállalati ügyfeleinket olyan szolgáltatásokkal, megoldásokkal, szakértelmemmel, melyek segítségével kapcsolatban maradhatnak családjukkal, barátaikkal, csapattársaikkal, munkahelyükkel és vállalkozásaikkal.

mondta Serghei Bulgac, a Digi Communications N.V. vezérigazgatója.  

A harmadik negyedévben is Románia járult hozzá leginkább a Csoport árbevételéhez (az összes árbevétel 62%-ával), RGU-jához (az összes RGU 71%-át adva), és a konszolidált EBITDA-hoz (amelyből 76%-kal vette ki a részét). A vezetékes szolgáltatások terén 2020 harmadik negyedévében kiemelkedő növekedést mutatott a romániai üzletág a 2019-es év ugyanezen időszakához képest, hiszen 15%-os növekedést ért el az előfizetéses televíziózás RGU-k, és 17%-ost az internet RGU-k terén.

A mobil kommunikációs szegmensben a Digi megőrizte piacvezető pozícióját mobilszám hordozási célállomásként. Mindent egybevetve a Digi Mobil hálózata az elmúlt 9 hónapban 266 661 mobilszámhordozást bonyolított, a harmadik negyedben pedig mindösszesen a valaha volt legnagyobb számú regisztrált számhordozást tudhatta magáénak 100 018-cal, amely jelentős, 29%-os növekedést jelent a 2019 Q3 során regisztrált 77 463 hordozott számhoz képest. 2020 szeptemberében a Digi jegyezte az összes hordozott szám 46%-át.

Magyarországon a DIGI Kft. a nyár folyamán folytatta a vezetékes és mobil hálózatainak bővítését. A Digi folyamatosan fejleszti a Digi és az Invitel meglévő vezetékes hálózatait azáltal, hogy az optikai szálakat (FTTH) egészen az ügyfelek otthonáig viszi, miközben ugyanezt a technológiát új területekre is kiterjeszti.

A mobilszolgáltatás terén a DIGI további hálózat fejlesztésre koncentrál, növeli lefedettségét, a legkorszerűbb technológiát és megoldásokat alkalmazva a sűrűség és minőség javítására. A DIGIMobil szolgáltatás 650 településen elérhető, a népesség 70%-a számára, mindezt másfél éven belül a 2019. májusi indulás óta.

A Digi Spain a harmadik negyedévben sikeresen meghaladta a 2.2 millió RGU-t a mobil hang- és adatszolgáltatások terén, és növelte a Csoport árbevételéhez (a teljes Csoport bevételének 22%-át adta), és EBIDTA-hoz (a Csoport EBIDTA 13%-át adta) való hozzájárulását.

A spanyol üzletág növelte vezetékes elektronikus kommunikáció szolgáltatásának hálózatát, és megtartotta pozitív tendenciáját a mobil hordozhatóság szegmensében. Számhordozás szempontjából tekintve a Digi Spain szintén megerősítette növekvő tendenciáját, júliustól szeptemberig több mint 39000 hordozott mobilszámmal.

Szeptemberben követtük a pozitív trendet, a harmadik egymást követő hónapban lettünk a spanyol mobil hordozhatóság piacának vezetői. Ez bizonyítja, hogy előfizetőink értékesnek találják termékeinket és szolgáltatásainkat, emellett nagyra tartják állandó törekvéseinket, hogy fejlesszük azok minőségét.

mondta Marius Vărzaru, a Digi Spain ügyvezető igazgatója.

Olaszországban, a negyedik piacon, ahol a Csoport jelen van MVNO-ként (Mobile Virtual Network Operator, azaz mobil virtuális hálózati szolgáltatóként), a munkatársak kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy testre szabják ajánlatokat és optimalizálják a szolgáltatások minőségét. A Digi Italy 253 000 RGU-t regisztrált 2020. szeptember 30-ig, szemben az egy évvel korábbi 227 000-rel. Az üzletág a továbbiakban is növeli szolgáltatás portfólióját, az olaszországi román diaszpóra és a helyi lakosok számára is.

Budapest, 2020. november 17.