A DIGI 2017-2021 között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat gigabites internet szolgáltatásáról

A GVH 190 millió forintos bírságot rótt ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-re, mert a társaság a 2017-2021 közötti években a gigabites internet-szolgáltatást népszerűsítő anyagaiban egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőkről nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat.

A GVH a bírság megállapításakor figyelembe vette, hogy a jogsértő kommunikációs időszak óta tulajdonost váltó társaság elismerte a hatóság megállapításait, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati megfelelési programjának fejlesztését is vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez.

A DIGI már a versenyfelügyeleti vizsgálat lezárulása előtt megszüntette a hatóság által feltárt hiányosságokat, a társaság a bírságot határidőre megfizeti.

A 4iG – a DIGI új tulajdonosaként – az ügyfélközpontú működés fontos elemeként az elvárásoknak messzemenően megfelelő etikus üzleti kommunikációt, magas szintű kiszolgálást követel meg leányvállalatánál.

A GVH 2020. december 14-én indította a nem megfelelő tájékoztatást feltáró, 2017-2021 időszakot vizsgáló eljárását. A GVH megállapította, hogy a DIGINET1000 csomag népszerűsítésekor alkalmazott kommunikációs anyagok azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a szolgáltatásra történő előfizetéssel minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált sebességet. A DIGI nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az 1000 Mbit/s le- és 300 Mbit/s feltöltési sebességű szélessávú vezetékes interneteléréshez a fogyasztó saját eszközeinek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek (pl. gigabites bemeneti port), valamint a wifis internetelérés esetében a fentieken túl megfelelő hálózati router is szükséges a kommunikált sebesség eléréséhez.

A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást lezáró határozatát megelőzően, a versenyfelügyeleti eljárás kezdetét követő hónapban módosította reklámanyagait, hogy megfeleljen a vizsgálat során felmerült kifogásoknak és biztosítsa a pontos, jogszabályoknak megfelelő ügyféltájékoztatást. A GVH az akkor még az RCS & RDS irányítása alatt álló DIGI 2017 decembere és 2021 decembere közötti ügyféltájékoztatását vizsgálta, ezekkel kapcsolatban mutatott rá hiányosságokra.

A DIGI 2022. január 3-án került a 4iG Nyrt. tulajdonába. Az infokommunikációs vállalatcsoport új tulajdonosként magas szintű ügyfélkommunikációt vár el leányvállalataitól. A jövőbeni korrekt tájékoztatás érdekében a DIGI kötelezettséget vállalt fogyasztóvédelmi megfelelési programjának továbbfejlesztésére. A vállalat folyamatosan azon dolgozik, hogy ügyfeleiket a lehető legmagasabb színvonalon, a jogszabályoknak megfelelően etikus módon tájékoztassa és szolgálja ki, illetve biztosítsa számukra minőségi, ugyanakkor kedvező ár-érték arányú szolgáltatásokat.